ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΓΡΑΦΟ – ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΡΑΤΑΜΕ ΕΜΕΙΣ ΤΟ ΣΤΥΛΟ ...

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΓΡΑΦΟ – ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΡΑΤΑΜΕ ΕΜΕΙΣ ΤΟ ΣΤΥΛΟ ...

Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014

ΚΑΘΑΡΕΣ ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ ΚΑΙ ΞΑΣΤΕΡΕΣ:Τώρα που επελαύνουν στην εξουσία οι "τζιχαντιστές" του ΣΥΡΙΖΑ

 Μπορεί οι δημοσκοπήσεις να δημιουργούν εντυπώσεις, καθώς αποτελούν μέρος του πολιτικού παιγνιδιού, που αποβλέπει στον επηρεασμό της κοινής γνώμης, σύμφωνα με τη θεωρία ότι ο Πολίτης πηγαίνει με το νικητή. Ετσι,περνά ασχολίαστο το ποιός πχ. διενεργεί τη δημοσκόπηση ή τα στοιχεία που αναγράφονται στην ταυτότητα της. Φυσικά, οι εταιρείες ακολουθούν μια “τυπική” διαδικασία, η οποία επιβάλλεται από τον σχετικό διεθνή οργανισμό στον οποίο πιστοποιούνται. Αλλά το ζητούμενο είναι πώς γίνεται η αξιολόγηση των ευρημάτων, όταν επεισέρχονται οι προσωπικοί παράγοντες των αναλυτών.

Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα έχουμε καταστεί μάρτυρες μιας πλήρους επιστημονικής γελοιοποίησης εταιρειών, που επιδίδονταν στα exit polls, πριν να ανοιχθούν οι κάλπες. Ερευνώντας σχετικά, διαπιστώσαμε ότι οι λαθεμένες αναγνώσεις των αποτελεσμάτων-σημαντικές εταιρείες αρνήθηκαν να αναμειχθούν - οφείλονταν στις κομματικές εμμονές εκείνων οι οποίοι έπρεπε να ερμηνεύσουν τα στοιχεία. Εκλολόγοι, που είχαν καταξιωθεί στο παρελθόν, στην κοινή γνώμη, από την εμφάνισή τους σε μεγάλα κανάλια, ως εκλογικοί μάγοι”, είδαν να καταρρέει, με πάταγο, ο μύθος τους, εξαιτίας των επανειλημμένων αστοχιών τους.

Η μέτρηση που δημοσιεύτηκε στην ”Εφημερίδα των Συντακτών”, την Κυριακή -“έπαιξε” πολύ στα ηλεκτρονικά ΜΜΕ και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης- γιατί είχε όλα τα στοιχεία για να προκαλέσει τα αντανακλαστικά της κοινής γνώμης. Και κανείς δεν θυμήθηκε ότι υπογραφόταν από εταιρεία η οποία πρίν από τις εκλογές έδινε στην αξιωματική αντιπολίτευση +6 μονάδες, ενώ η καταμέτρηση των ψήφων έδωσε -3! Θα μου πείτε συζητάμε για 9 μονάδες λάθος; Εδώ μιλάμε για +11…

Παρόλα τα προβλήματα τα οποία εντοπίζονται, είναι δεδομένο ότι οι δημοσκοπήσεις αποτελούν μία “φωτογραφία” της στιγμής που διενεργούνται. Το καίριο είναι πώς κάθε εταιρεία, με τους δικούς της ειδικούς, ερμηνεύει, αναλύει τα στοιχεία και στο τέλος αποφασίζει ποια και πώς τα δημοσιοποιεί.

Ωστόσο, αυτό που έχει σημασία είναι ότι ακόμη κι αν οι δημοσκοπήσεις εμφανίζουν ένα αποτέλεσμα,που μπορεί να προκαλεί ποικίλες συζητήσεις και να εγείρει αμφισβητήσεις, δεν έχει την πολυτέλεια καμία κυβέρνηση να τις ξεπερνά λέγοντας “λάθος έγινε ή μαγειρεύτηκε το αποτέλεσμα”.

Απέναντι στις πάσης φυσεως δημοσκοπήσεις, πρέπει να υπάρχει πολιτική στρατηγική, που να απαντά στα χαρακτηριστικά τους, κατά τρόπο άμεσο και αποτελεσματικό. Μόνον οι συστηματικές και οργανωμένες κινήσεις της κυβέρνησης, όταν προσφέρουν αξιόπιστες και άμεσες λύσεις στα προβλήματα της καθημερινότητας, είναι πειστική απάντηση στις κάθε είδους δημοσκοπήσεις.Γιατί μπορεί να αναγγέλλεται ότι το 2015 θα μειωθεί ο ΕΝΦΙΑ αλλά το 2014 θα στερήσει από τις οικογένειες το ευρώ που θα μπορούσε να ξοδευτεί στην χειμάζουσα αγορά. Μπορεί το 2015 να υποχωρήσει η ύφεση αλλά το 2014 η ανάπτυξη χρειάζεται πολιτικές στήριξης, που δεν φαίνεται να σχεδιάζει το αρμόδιο Υπουργείο. Μπορεί το 2015 να δηλώνεται ότι θα μειωθεί ο υψηλός φόρος αλλά σήμερα η καταβολή του δεν επιτρέπει κανέναν προγραμματισμό για “μια ανάσα” στην οικογένεια. Το να υποσχόμαστε το μέλλον, όταν το παρόν συγκροτείται από αδήρητες ανάγκες είναι σαν εκείνο το… “ζήσε μαύρε μου να φας τριφύλλι”.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου