ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΓΡΑΦΟ – ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΡΑΤΑΜΕ ΕΜΕΙΣ ΤΟ ΣΤΥΛΟ ...

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΓΡΑΦΟ – ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΡΑΤΑΜΕ ΕΜΕΙΣ ΤΟ ΣΤΥΛΟ ...

Κυριακή 3 Μαΐου 2015

Στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ο γιατρός Δημοτικός Σύμβουλος Γιάννης Μπίτσικα πρότεινε την δημιουργία ποδηλατόδρομων στο Παλαιό Φάληρο !

Μια αναλυτική προσέγγιση για την ανάγκη δημιουργίας ποδηλατοδρόμων στο Π. Φάληρο πραγματοποίησε ο δημοτικός σύμβουλος της ΡΑΚ και γιατρός στο επάγγελμα, Γιάννης Μπίτσικας. Αναλυτικά η τοποθετησή του: «Τα τελευταία χρόνια γίνεται εκτεταμένη συζήτηση για τις καταστρεπτικές συνέπειες της καθιστικής ζωής, της παχυσαρκίας, του σακχαρώδη διαβήτη, του μεταβολικού συνδρόμου κλπ, συχνά μάλιστα από ανθρώπους άσχετους με το αντικείμενο. Παράλληλα δαπανώνται μεγάλα χρηματικά ποσά από τα κρατικά ταμεία για υποστήριξη δράσεων, που προσπαθούν να καταπολεμήσουν τις παραπάνω βλαπτικές καταστάσεις, με πενιχρά δυστυχώς οφέλη για τη Δημόσια Υγεία».
«Όσον αφορά στην άσκηση, ο βασικός λόγος που αποτυγχάνουν αυτές οι δράσεις να αποδώσουν ουσιαστικά αποτελέσματα , είναι η αδυναμία τους να την εντάξουν βιωματικά στην καθημερινότητα του δημότη. H άσκηση για να είναι επωφελής, πρέπει να εκπληρώνει τον «κανόνα των 150 λεπτών», δηλαδή 20 λεπτά καθημερινά ή 30 λεπτά επί 5 μέρες την εβδομάδα. Ο εργαζόμενος νέος ή ο μεσήλικας δυσκολεύεται να συμμετέχει σε προγράμματα συστηματικής καθημερινής άσκησης, είτε λόγω έλλειψης χρόνου, είτε λόγω κόπωσης σωματικής και ψυχικής εξαιτίας της εργασίας του», συνέχισε.

«Προτείνουμε λοιπόν τη δημιουργία εκτεταμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων στα όρια του Δήμου μας, κάτι που θα αποφέρει πολλαπλά ευεργετήματα και οφέλη στη δύσκολη καθημερινότητα και στην υγεία των συμπολιτών μας:

1ον. Θα οδηγήσει μεγάλο αριθμό συμπολιτών μας σε καθημερινή αβίαστη και ευχάριστη σωματική δραστηριότητα. Το εγχείρημα θα επιτύχει ιδιαίτερα, λόγω της επίπεδης επί το πλείστον εδαφικής διαμόρφωσης της πόλης αφ’ ενός και των ιδανικών καιρικών συνθηκών που επικρατούν τις περισσότερες μέρες του έτους αφ΄ ετέρου. Οι ποδηλατόδρομοι μπορούν να συνδέσουν μεταξύ τους τα σημεία συγκέντρωσης των δημοτών, όπως σχολεία , πλατείες, εμπορικά κέντρα, εκκλησίες και φυσικά την παραλία μας. Μπορούν να διασυνδεθούν με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά και με μια καινούρια αναβαθμισμένη δημοτική συγκοινωνία. Έτσι το ποδήλατο θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τις καθημερινές εργασίες , όπως ψώνια, μετάβαση στο σχολείο και στο φροντιστήριο, μετάβαση στον τόπο εργασίας, αλλά και για αναψυχή με κατάληξη τη μοναδική παραλία μας!

2ον. Η εκτεταμένη χρήση του ποδηλάτου, αντί του αυτοκινήτου, θα οδηγήσει σε μείωση των εναέριων ρύπων, με όλα όσα αυτό σημαίνει για την υγεία των συνδημοτών μας. Συγχρόνως θα επιδείξουμε υπεύθυνη συμπεριφορά στις επόμενες γενιές, όσον αφορά στην ισορροπία της ατμόσφαιρας, δηλαδή του πλανήτη!

3ον. Θα μειωθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση , η οποία έχει ήδη πάρει σοβαρές διαστάσεις σε κάποια σημεία της πόλης μας.Ήδη η δημιουργία ποδηλατικού άξονα στην Αττική, μετά εκτεταμένη συζήτηση που προηγήθηκε, έχει ξεκινήσει και ο νότιος τομέας, από τα Πετράλωνα έως το Φλοίσβο, βρίσκεται ήδη υπό κατασκευή. Γνωρίζουμε τις τεχνικές δυσχέρειες στα όρια του Δήμου μας και ιδιαίτερα στην παραλία, της οποίας το πλάτος περιορίστηκε από το tram, αλλά γνωρίζουμε και τις λύσεις. Aν ο Δήμος μας ενδιαφερθεί, σύντομα θα είμαστε έτοιμοι να παρουσιάσουμε ανάλογη μελέτη για επέκταση πέραν του Φλοίσβου, κατά μήκος του παραλιακού μετώπου , αλλά και μέσα στον αστικό ιστό της Πόλης μας. Το ποδήλατο πρέπει να μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια καθημερινά και όχι μόνο μία φορά το χρόνο, στον «ποδηλατικό γύρο», που άλλωστε έχει στόχο να προπαγανδίσει την καθημερινή χρήση του ποδηλάτου!

Κύριε Δήμαρχε, κύριοι σύμβουλοι της πλειοψηφίας, καλείστε σήμερα να αποδείξετε ότι το ενδιαφέρον σας για την υγεία των δημοτών μας και ειδικά για τη μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου είναι πραγματικό και όχι προσχηματικό. Καλείστε παράλληλα να κάνετε ένα μεγάλο βήμα για τη μετατροπή του Δήμου μας σε πόλη οικολογική , φιλική και ανθρώπινη» κατέληξε ο κος Μπίτσικας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου