ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΓΡΑΦΟ – ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΡΑΤΑΜΕ ΕΜΕΙΣ ΤΟ ΣΤΥΛΟ ...

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΓΡΑΦΟ – ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΡΑΤΑΜΕ ΕΜΕΙΣ ΤΟ ΣΤΥΛΟ ...

Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2014

Παλαιό Φάληρο: Συζήτηση επί του προϋπολογισμού 2015 στο δημοτικό συμβούλιο.


Ψηφίστηκε στο δημοτικό συμβούλιο Παλαιού Φαλήρου ο προϋπολογισμός παρουσία του δημάρχου κ. Διονύση Χατζηδάκη και της αντιπολίτευσης. Κατά τη διαδικασία υπήρξαν 10 «όχι» και ένα παρών.


Ο αντιδήμαρχος Διοίκησης και Οικονομικών Γιάννης Φωστηρόπουλος πήρε το λόγο με την εισήγησή του για τον προϋπολογισμό, ενώ ο δήμαρχος προχώρησε στην ανάλυσή του.

Στη συνέχεια μίλησε ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Κώστας Μερκουράκης, ο οποίος σχολίασε την άρνηση του Δημάρχου να δοθεί ο λόγος στους φορείς. «Αν θέλουμε να μιλάμε για αυτοδιοίκηση και όχι για παρακλάδι του κράτους στους δήμους πρέπει να μετατρέψουμε το δήμο σε κύτταρο ή αν θέλετε σε σχολείο δημοκρατίας για την κοινωνία. Είναι απογοητευτικό και συγχρόνως αποκαλύπτει τη νοοτροπία της Δημοτικής Αρχής να μη δίνεται ο λόγος στους φορείς ή σε άλλες συλλογικότητες που ήρθαν σήμερα εδώ και ζήτησαν να μιλήσουν. Όπως επίσης είναι απογοητευτική η μη σύγκλιση της – υπό νέα σύνθεση – επιτροπής διαβούλευσης για το κρίσιμο θέμα του προϋπολογισμού. Έγινε μια επιτροπή Διαβούλευσης αρχές Αυγούστου με τους απόλυτα απαραιτήτους, ίσα ίσα για να τηρήσουμε τη νομιμότητα».
Παράλληλα, ο κ. Μερκουράκης προχώρησε σε παρατηρήσεις επί του τεχνικού προγράμματος, αν και όπως υπογράμμισε «το πλαίσιο με το οποίο λειτουργεί η Δημοτική Αρχή δεν αφήνει περιθώρια σε ιδέες και προτάσεις από την αντιπολίτευση». Συγκεκριμένα, ανέφερε πώς «βλέπουμε μια σειρά από έργα που ενώ εγγράφονται στην τεχνική έκθεση κάθε χρόνο, για κάποιο λόγο δεν υλοποιούνται. Έχουμε στοιχεία μέχρι τέλος Ιούλη του 2014 και βλέπουμε πως δεν έχει δοθεί ούτε μισό ευρώ σε μια σειρά από έργα. Θα πρέπει να περιμένουμε τα απολογιστικά στοιχεία που θα βγουν το 2015 για να δούμε τι από αυτά τα έργα έχει γίνει, δεν υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα» παρατήρησε.
Μετά από παρέμβαση του Δημάρχου που ζήτησε παραδείγματα και αναφέρθηκε στα γραφειοκρατικά προβλήματα που προέκυψαν λόγω της προεκλογικής περιόδου, ο εκπρόσωπος της ΡΑΚ σχολίασε: «Το 2013 είχατε προϋπολογίσει 200.000 χιλιάδες ευρώ για ανακατασκευή πεζοδρομίων των οικοδομικών τετραγώνων περιμετρικά της πλατείας Ντάβαρη. Έμεινα αδιάθετο το ποσό. Το ξαναβάλατε στο τεχνικό πρόγραμμα το 2014 και τώρα το ξανασυναντάμε στον προϋπολογισμό του 2015. Θέλουμε ένα τεχνικό πρόγραμμα όπου τα έργα που προϋπολογίζονται θα πραγματοποιούνται και θα πραγματοποιούνται σε εύλογο χρονικό διάστημα. Όχι ένα τεχνικό πρόγραμμα που θα εγγράφει ξανά και ξανά δαπάνες για πεζοδρόμια, την ίδια ώρα που τα περισσότερα πεζοδρόμια δεν εξυπηρετούν ΑΜΕΑ».
Στο τελευταίο σκέλος της παρέμβασης του, ο κ. Μερκουράκης αναφέρθηκε στον προϋπολογισμό, ενώ εστίασε στον τομέα της Παιδείας, δίνοντας «πάσα» στα υπόλοιπα μέλη της Δημοτικής Ομάδας να αναλύσουν διεξοδικά τα ζητήματα της Υγείας, του Κοινωνικού Έργου και του Πολιτισμού – Αθλητισμού.

Παραθέτουμε αποσπάσματα από την τοποθέτηση του επικεφαλής της ΡΑΚ επί του προϋπολογσμού: «Δε μπορέσαμε από τη μελέτη την κωδικών του προϋπολογισμού να κατανοήσουμε τις πραγματικές προτεραιότητες και τον σχεδιασμό σας για τον επόμενο χρόνο. Και στη σημερινή δύσκολη οικονομική συγκυρία, όπως είπατε και εσείς έχουμε ένα ‘μαξιλάρι 8.000.000 εκατομμυρίων ευρώ. Και τι το κάνουμε το μαξιλάρι; Μάλλον για να κοιμόμαστε επάνω… Και το λέω αυτό γιατί ο προϋπολογισμός που παρουσιάζετε βρίθει από κωδικούς και ποσά που επαναλαμβάνονται τα τελευταία χρόνια, από εκφράσεις όπως ορθολογιστική οικονομική διαχείριση και ρεαλιστικές βάσεις, χωρίς καμία πρωτοτυπία, χωρίς κανένα ενδιαφέρον. Ο Δήμος έχει μετατραπεί σε έναν καλό και υπάκουο διαχειριστή. Εσείς, εξάλλου, αναφέρατε τη λέξη «manager». Εμείς εστιάζουμε σε τομείς όπως η Παιδεία, η Υγεία και η Κοινωνική Αλληλεγγύη. Βρισκόμαστε μπροστά στο δυσάρεστο γεγονός να βλέπουμε πως μπορεί να δόθηκαν κονδύλια για την επισκευή κτιρίων (δεν θα θέλατε να φάει κάποιο παιδί κανένα τούβλο στο κεφάλι), όπως οφείλατε να κάνετε, αλλά στις σχολικές επιτροπές δεν έχετε προϋπολογίσει ούτε ένα ευρώ. Τα σχολεία μας χρηματοδοτούνται με πολύ λιγότερα χρήματα σε σχέση με τις ανάγκες τους από το υπουργείο εσωτερικών, όμως εσείς μιλήσατε μόνο για τις όψεις των κτιρίων. Τα σχολεία υποφέρουν από φωτοτυπικά και υπολογιστές. Στην αρχή κάθε χρονιάς αν δεν γνωρίζετε να το μάθετε, οι γονείς αναγκάζονται να πάνε από ένα κουτί Α4. Σε κάποια σχολεία ζητάνε χρήματα. Τα σχολεία με δυσκολίες ξεπληρώνουν τις ΔΕΚΟ. Η πρωτοβάθμια σχολική επιτροπή χρωστάει 42.000 ευρώ».
Στο σημείο αυτό, ο δήμαρχος διέκοψε τον επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης για να του πει πως δεν είναι στις υποχρεώσεις του Δήμου οι δαπάνες για τη λειτουργία των σχολείων, αλλά μόνο τα κτιριακά, για να απαντήσει αμέσως ο κ. Μερκουράκης: «Σας καλούμε λοιπόν, να χρησιμοποιήσετε τη δυνατότητα που προσφέρει πλέον ο Νόμος 4257/14 άρθρο 38 που ψηφίστηκε τον Απρίλιο, ώστε να χορηγήσετε στις σχολικές επιτροπές, δηλαδή στα σχολεία, 1.5% των τακτικών εσόδων του προϋπολογισμού για το συγκεκριμένο σκοπό. Το ποσό αυτό στο δήμο μας προσεγγίζει τις 220.000 ευρώ. Δεδομένου πως ο Δήμος είναι πλεονασματικός, είναι το ελάχιστο που μπορείτε να κάνετε αν ενδιαφέρεστε για την Παιδεία κι αν θέλετε να το αποδείξετε».

Τέλος, ο κ. Μερκουράκης εξήγησε πως η ΡΑΚ δεν θα ψηφίσει τον προϋπολογισμό του 2015 καθότι «έχουμε άλλη πολιτική θεώρηση, άλλες προτεραιότητες, αλλά και ουσιώδη αντίθεση για τον τρόπο διαχείρισης των οικονομικών του Δήμου».

Έπειτα το λόγο πήρε ο επικεφαλής της παράταξης «Μαζί για το Φάληρο» κ. Γιώργος Βασιλείου, ο οποίος αναφέρθηκε στο ζήτημα της Δημοτικής Βιβλιοθήκης. «Κύριος στόχος είναι η αναβάθμιση των υπηρεσιών της Βιβλιοθήκης και όχι η όποια δικαστική διαμάχη μεταξύ της κα Ανδρικοπούλου και των υπαλλήλων. Άποψή μας είναι πως η Δημοτική Βιβλιοθήκη πρέπει να μετατραπεί σε κέντρο δημιουργικότητας, καινοτομίας και μάθησης και απ’ ότι γνωρίζω δεν έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα «future library» που ξεκίνησε το 2012 με τη συμμετοχή 87 δημοτικών και δημόσιων βιβλιοθηκών. Ήταν μια ευκαιρία καθώς το πρόγραμμα υποστηρίχτηκε από το ίδρυμα Νιάρχος με στόχο οι βιβλιοθήκες να συνδεθούν με την Εθνική βιβλιοθήκη. «Έχουμε την κουλτούρα και τη διάθεση να κάνουμε κάτι πρωτοποριακό στο δήμο μας;» αναρωτήθηκε ο κ Βασιλείου για να σημειώσει στη συνέχεια: «Είναι καιρός να μεταστεγαστεί η Δημοτική Βιβλιοθήκη στο δημοτικό κτίριο του Sea Park μιας και ο ιδιοκτήτης έχει μέχρι τώρα δημιουργήσει προβλήματα στην αποπληρωμή του ενοικίου».
Ο κ. Βασιλείου αναφέρθηκε και στα σχολεία τονίζοντας πως: «Είναι πολύ λίγα τα χρήματα που δίνονται. Για άλλη μια φορά θα σας πω πως δε μπορείτε να μιλάτε για πλεονάσματα και να μη συνεισφέρετε κάτι από αυτά στα σχολεία και τη νέα γενιά. Θα μπορούσατε να έχετε προβλέψει κονδύλια για διαδραστικούς πίνακες, προβολείς, σύγχρονο εξοπλισμό. Απαιτούνται αναλώσιμα, μελάνια, καλώδια καθώς τα περισσότερα μικρόφωνα είναι χαλασμένα».
Τέλος, ο κ. Βασιλείου αναφέρθηκε και στο στρογγυλό κτίριο του Φλοίσβου. «Πρέπει ο Δήμος να ασχοληθεί με το θέμα της ανακαίνισης του κτιρίου του Φλοίσβου. Μια ανακαίνιση που πρέπει να γίνει μετά από αρχιτεκτονική μελέτη, με σεβασμό στο περιβάλλον και την ιστορία του κτιρίου. Η εξωτερική και εσωτερική του όψη δεν αντιστοιχεί στα χρήματα που δαπανήθηκαν για την απόκτησή του».


Η π.Αντιδήμαρχος Διοίκησης & Οικονομικών και Υπεύθυνη των Δημοτικών Βιβλιοθηκών Π.Φαλήρου απάντησε στον κ.Βασιλείου: " Eίναι σαφές πως έχεις πάθει εμμονή τόσο με μένα όσο και με την Βιβλιοθήκη. Τι σχέση έχει στο κορυφαίο συμβούλιο του προυπολογισμού να μας κάνεις υποδείξεις για προγράμματα στη Βιβλιοθήκη!! Αρες, μάρες κουκουνάρες!! Η διοίκηση αποφασίζει ποια προγράμματα θα υλοποιήσει και με ποιους φορείς θα συνεργαστεί.Αλλά δεν θα μπω στην ουσία αυτής της συζήτησης, δεν είναι θέμα του δημοτικου συμβουλίου.Αν ποτέ γίνεις εσύ διοίκηση θα δούμε τότε πως θα εκφράσεις τον πολιτισμό... " Ταυτόχρονα Ο Δήμαρχος Π.Φαλήρου χαρακτήρισε άτοπη και άσχετη την τοποθέτηση του κ.Βασιλείου για την Βιβλιοθήκη λέγοντας χαρακτηριστικά: "Τον προυπολογισμό συζητάμε σήμερα κ.Βασιλείου. Η Βιβλιοθήκη δεν χρηματοδοτείται απο το δήμο, κατά συνέπεια δεν υπάρχει κωδικός για αγορά βιβλίων στο προυπολογισμό. Ολα τα βιβλία που αποκτά η Βιβλιοθήκη είναι προιόν δωρεών. Η μοναδική δαπάνη που επιβαρύνει το δήμο σε σχέση με την Βιβλιοθήκη είναι η μισθοδοσία των υπαλλήλων της. Αρα είναι παντελώς άτοπη η τοποθέτησή σας."
Καταψήφισε τον προϋπολογισμό με τη σειρά του ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «Εμείς για το Φάληρο» Γιάννης Τριάντος. Τον χαρακτήρισε ισχνό, προϋπολογισμό λιτότητας που δεν ανταποκρίνεται στα προβλήματα και τις ανάγκες της κοινωνίας του Παλαιού Φαλήρου. Ο ίδιος συνέχισε λέγοντας ότι «το πλεόνασμα που συντηρεί ο δήμαρχος διαχρονικά, υπάρχει από τη μη εκτέλεση του τεχνικού προγράμματος των προηγούμενων ετών, από τα περιορισμένα ποσά για τα ελάχιστα έργα του παρόντος προϋπολογισμού και των προηγούμενων, καθώς και από τις οικονομικές ενισχύσεις της περιφέρειας.Είναι στρατηγικός στόχος του Δημάρχου να συντηρεί το πλεόνασμα γιατί έτσι αποκαλείται πετυχημένος και του ανεβάζει το προσωπικό πρεστίζ».
Τέλος ζήτησε το πλεόνασμα να δοθεί σε δομές στήριξης των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, για αποκατάσταση των πεζοδρομίων, οδών, πλατειών και ενίσχυση όλων σχολικών επιτροπών του Δήμου.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης δημιουργήθηκαν ενστάσεις και αντιπαραθέσεις όσον αφορά την ψήφιση του προϋπολογισμού για το ΠΟΑΚΕ (Πολιτιστικό και Αθλητικό κέντρο Δήμου Παλαιού Φαλήρου). Και οι δυο δημοτικοί σύμβουλοι κ.κ. Τριάντος και Μαυρομάτης ανέφεραν πως δεν είχαν κάποια σχετική ενημέρωση ούτε είχαν παραστεί στην συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου. 
Ο κ. Τριάντος θέλοντας να διευκολύνει τη διαδικασία ζήτησε να ενημερωθεί για τον σχετικό προϋπολογισμό σύντομα προκειμένου να προχωρήσει η ψηφοφορία.

Ο κ. Δημήτρης Πιτούλης επικεφαλής του συνδυασμού «Εμείς για το Φάληρο» τοποθετήθηκε με συγκεκριμένες, στοχευμένες προτάσεις και παρατηρήσεις επί του Προϋπολογισμού όπως ακολουθούν:
1. Παρότι είναι σύμφωνος επεσήμανε ότι δεν επιτρέπεται βάσει νόμου η δημιουργία του ποδηλατοδρόμου στην παιδική χαρά για ΑΜΕΑ. Πρότεινε ότι θα πρέπει να εξεταστεί άλλος χώρος για την δημιουργία αυτού.
2. Να γίνει η μελέτη και να αξιολογηθεί η τοποθέτηση αντλιών θερμότητας τόσο στο κολυμβητήριο, όσο και στα άλλα κτίρια του Δήμου Παλαιού Φαλήρου (Σχολεία, Δημαρχείο κλπ), προκειμένου να μειωθεί το κόστος.
3. Τα ενοίκια που πληρώνει ο Δήμος Π. Φαλήρου σε ενοικιαζόμενα κτίρια μπορούν να μειωθούν.
4. Να φτιαχτούν σε όλο το Δήμο Π. Φαλήρου ράμπες για άτομα με ειδικές ανάγκες
5. Να γίνει διαχειριστικός έλεγχος στο Πολιτιστικό και Αθλητικό κέντρο
6. Δεν προβλέπονται έσοδα από την Ανακύκλωση
7. Να γίνεται καλύτερος προγραμματισμός των τεχνικών έργων για να πετυχαίνει καλύτερες τιμές μέσω διαγωνισμώνΤόνισε πως αν και είναι σύμφωνος, βάσει νόμου η δημιουργία του ποδηλατοδρόμου στην παιδική χαρά για ΑΜΕΑ δεν επιτρέπεται και πρότεινε ότι θα πρέπει να εξεταστεί άλλος χώρος για την δημιουργία αυτού. Παράλληλα ζήτησε «να γίνει η μελέτη και να αξιολογηθεί η τοποθέτηση αντλιών θερμότητας τόσο στο κολυμβητήριο, όσο και στα άλλα κτίρια του Δήμου Παλαιού Φαλήρου (Σχολεία, Δημαρχείο κλπ), προκειμένου να μειωθεί το κόστος».
Ακολούθησε η τοποθέτηση του τ.Αντιδημάρχου και δημοτικού συμβούλου της «Ελληνικής Αυγής» κ. Τρύφωνα Μπουγά. Στην έναρξη της ομιλίας του ο κ. Μπουγάς ρώτησε το δήμαρχο ενώπιον όλων «γιατί μας καλέσατε εδώ σήμερα αφού δεν ειδοποιήσατε ούτε την αντιπολίτευση, ούτε τους μαζικούς φορείς, ούτε τους συλλόγους των σχολείων να συμβάλλουν στην κατάρτιση του προϋπολογισμού».
Ο ίδιος ανέφερε «η συζήτηση και ψήφιση του προϋπολογισμού του Δήμου και συνακόλουθα του τεχνικού προγράμματος αποτελούν μια από τις κρισιμότερες συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου. Μέσα σε αυτά τα κείμενα και τους πίνακες των αριθμών αποτυπώνεται ο πολιτικός και κοινωνικός προσανατολισμός και η φιλοσοφία της Δημοτικής αρχής. Είναι μια πολιτική πράξη που αποτυπώνει τη διάθεση και την ικανότητά της να σχεδιάσει –σε δύσκολες συνθήκες- την ανάπτυξη του τόπου, να εξασφαλίσει βασικές υποδομές, να αντιμετωπίσει έκτακτες και μονιμότερες κοινωνικές ανάγκεςΕμείς θα θέλαμε μια δημοτική αρχή που δε θα τρομάζει να ενημερώσει την κοινωνία, για τις περιοριστικές πολιτικές των μνημονιών, που να διαμαρτύρεται για τον ασφυκτικό έλεγχο του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ
Θα θέλαμε τα νούμερα του προϋπολογισμού και τα όσα έργα του τεχνικού προγράμματος υιοθετούνται, να προκύπτουν μέσα από δράσεις που κινητοποιούν την κοινωνία, την κάνουν συμμέτοχο στις αποφάσεις, προωθούν τη διαφάνεια και τον έλεγχο στη δημοτική οικονομική διαχείριση

Θα θέλαμε έναν συμμετοχικό προϋπολογισμό με εξασφαλισμένη τη δυνατότητα, οι πολίτες, μέσα από διαδικασίες διαβούλευσης, συμμετοχής και άμεσης παρέμβασης, να έχουν άποψη και λόγο. Λόγο για τους στόχους, την κατανομή των κονδυλίων και των όποιων δημόσιων επενδύσεων αποφασίζονται, σε τοπικό επίπεδο
Εμείς θα θέλαμε έναν προϋπολογισμό κοινωνικής πολιτικής. Μιας κοινωνικής πολιτικής που στηρίζεται κύρια στους μηχανισμούς του Δήμου και όχι σε άλλους τρίτους. Έναν προϋπολογισμό που ανακουφίζει τις ευάλωτες ομάδες, δεν επιβαρύνει περαιτέρω τον πληθυσμό στις εποχές της κρίσης, δε μεταφέρει τα βάρη στους ήδη παραφορτωμένους ώμους των δημοτών.
Θα θέλαμε έναν προϋπολογισμό που προωθεί την κοινωνική ένταξη, καταπολεμά τη φτώχεια, στηρίζει την εργασία και τις βασικές δομές στους τομείς της εκπαίδευσης, της υγείας, της πρόνοιας.
Έναν προϋπολογισμό που δε θα διαχειρίζεται την οικονομική μιζέρια, ούτε να κλείνει το μάτι στην παραπέρα οικονομική αφαίμαξη του λαού και αδιαμαρτύρητα να υποτάσσεται στη μέγγενη της τρόϊκα
Όμως ο προϋπολογισμός που εισηγείστε κινείται δυστυχώς στην αντίθετη κατεύθυνση από αυτό που εμείς επιζητούμε.
Είναι προϋπολογισμός μνημονιακής λογικής. Περιοριστικός, αντικοινωνικός, αντιαναπτυξιακός, φοροεισπρακτικός, ανελαστικός. Σε πολλές περιπτώσεις βέβαια φιλόδοξος αλλά κατά τη γνώμη μας ανεδαφικός και ανεφάρμοστος.
Οι εισροές από χρηματοδοτήσεις για επενδύσεις και έργα, φανερά, παίρνουν την κατιούσα.
Στο σκέλος των εξόδων ο προτεινόμενος προϋπολογισμός εναγωνίως μάχεται να εξασφαλίσει τα κονδύλια ανελαστικού χαρακτήρα. Με κόπο εξασφαλίζονται οι δαπάνες για μισθούς και αμοιβές, φόρους, τέλη, καύσιμα,ασφάλιστρα,φύλαξη,φωτισμό, ύδρευση, στοιχειώδεις συντηρήσεις και αναλώσιμα.
Εμείς αυτόν τον προϋπολογισμό δε μπορούμε να τον εγκρίνουμε. Δεν είναι πραγματικός, ούτε συνάδει με τις ανάγκες. Είναι ανελαστικός, αντικοινωνικός, αντιαναπτυξιακός.

Παράλληλα ο κ. Μπουγάς ρώτησε το δήμαρχο «γιατί κ. Χατζηδάκη έχουμε τόσες αυτοκτονίες συνανθρώπων μας στο δήμο ; Γιατί κ. δήμαρχε έχουμε τόσα ατυχήματα στις γραμμές του ΤΡΑΜ; Γιατί κ. δήμαρχε προχωράτε σε απ’ ευθείας αναθέσεις και κάνετε κατατμήσεις έργων και τις δίνετε στον ίδιο εργολάβο; Γιατί κ. δήμαρχε κάνετε εκδηλώσεις και αναφέρετε στην πρόσκληση μόνο το όνομά σας παραβλέποντας το δημοτικό συμβούλιο, όπως κάνουν όλοι οι δήμοι;
Στα παραπάνω ερωτήματα του κ. Μπουγά ο δήμαρχος είπε όσον αφορά στο θέμα του εργολάβου, ότι προτιμά τον κ. Τσίγκο γιατί δίνει μεγαλύτερες εκπτώσεις στα έργα και όσο για την Αγίου Αλεξάνδρου, που εμφανίζει κακοτεχνίες ανέφερε ότι «δεν είχαν προβλεφθεί εξ’ αρχής ορισμένες κατασκευαστικές παράμετροι».
Για το θέμα του νεκροταφείου και την καταγγελία, που έγινε από ιδιοκτήτη γραφείου τελετών για συνάδελφό του, ο οποίος μάλιστα τυχαίνει να είναι και αδερφός του, επισήμανε ότι έκανε ότι προβλέπει ο νόμος.
Όσον αφορά στο θέμα των ατυχημάτων του ΤΡΑΜ, ανέφερε ότι έχει απευθυνθεί στην ΤΡΑΜ Α.Ε. έτσι ώστε να τοποθετηθούν προστατευτικά κάγκελα κατά μήκος των γραμμών. Ο κ. Μπουγάς απευθυνόμενος στο δήμαρχο είπε «είναι αδιανόητο να μην έχεις ενημερώσει τους δημοτικούς σου συμβούλους και να έχεις ζητήσει την άποψή τους για την κατάρτιση του προϋπολογισμού. Δυστυχώς οι δημοτικοί σου σύμβουλοι είναι κότες δεν ξέρουν τι τους γίνεται και περιμένουν μετά το τέλος της ψήφισης να τους πάς για κεμπάπ,στους δε γενίτσαρους να τους δώσεις και λίγη ντομάτα ψητή».

Ο δημοτικός σύμβουλος- γιατρός κ. Δ. Μπίτσικας του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε: «Ως προς τα Δημοτικά Ιατρεία, η εθελοντική προσφορά των συναδέλφων είναι αξιέπαινη, αλλά ανεπαρκέστατη ποσοτικά. Καταθέτω στα πρακτικά το πρόγραμμα λειτουργίας των Δημοτικών Ιατρείων, όπως είναι αναρτημένο στο δικτυακό τόπο του Δήμου. Ενδεικτικά αναφέρω ότι Παθολόγος, η βασικότερη ιατρική ειδικότητα, υπάρχει μόνο μία φορά την εβδομάδα, για δύο ώρες. Με την ευκαιρία, ερωτώ αν έχει γίνει η απαραίτητη προσπάθεια διαφήμισης και προσέλκυσης εθελοντών γιατρών. Γνωρίζετε ότι προσέφερα επί σειρά ετών τις υπηρεσίες μου στα Δημοτικά Ιατρεία και ότι με συγκινεί ιδιαίτερα η στελέχωση και η λειτουργία τους».
Στη συνέχεια ο δημοτικός σύμβουλος της ΡΑΚ αναφέρθηκε στα «ΚΕΠ Υγείας» που προστέθηκαν στο φετινό προϋπολογισμό: «Η συγκρότηση των ΚΕΠ Υγείας, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού θα είναι σημαντική, αρκεί να αξιοποιηθούν οι πόροι με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, χωρίς την παραμικρή κατασπατάληση και χωρίς οργανωτικές αστοχίες. Ωστόσο, πρόκειται μόνο για πρόγραμμα πρόληψης Νεοπλασιών και Αγγειακών Νοσημάτων. Καταθέτω στα πρακτικά σχετική δημοσίευση για τους στόχους και τον τρόπο λειτουργίας των ΚΕΠ Υγείας».
Και συνέχισε ο κ. Μπίτσικας …«Τι θα κάνετε με τα λοιμώδη νοσήματα; Γνωρίζετε πως έχουμε πάλι Φυματίωση; Γνωρίζετε ότι έχουμε παιδιά ανεμβολίαστα; Τι θα κάνετε για τα ψυχικά νοσήματα και συγκεκριμένα για την κατάθλιψη που οδηγεί σε αυτοκτονίες; Στα ΚΕΠ Υγείας θα γίνεται προφανώς screening, δηλαδή εντοπισμός των ατόμων αυξημένου κινδύνου, που θα παραπέμπονται μετά στο γιατρό. Σε ποιους γιατρούς θα παραπέμπονται στην Πόλη μας εκείνοι που θα επιλέγονται; Γνωρίζετε ασφαλώς ότι η μοναδική δημόσια Μονάδα Υγείας στο Δήμο μας είναι το ΠΕΔΥ που είναι υποστελεχωμένο».
Στην απάντηση του Δημάρχου πως αυτά τα προβλήματα αφορούν την Κεντρική Κυβέρνηση, ο κ. Μπίτσικας είπε: «Σε άλλους δήμους έχουν παραχωρηθεί κτίρια ή οικόπεδα στο ΠΕΔΥ. Κάντε τα απαραίτητα για να ενισχύσετε την πρωτοβάθμια φροντίδα στο Π. Φάληρο πριν να είναι αργά. Το ελάχιστο που θα μπορούσαμε να κάνουμε είναι να εκδώσουμε ένα ψήφισμα, που θα ζητά τη στελέχωση του ΠΕΔΥ» συνέχισε για να εισπράξει την άρνηση του Δημάρχου σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Τέλος, στην τοποθέτηση του ο δημοτικός σύμβουλος της ΡΑΚ προειδοποίησε πως θα επανέλθει στο συγκεκριμένο θέμα με συγκεκριμένες προτάσεις στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο.

Από την πλευρά της η δημοτική σύμβουλος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αργυρώ Σύριγγα εστίασε στην Κοινωνική Πολιτική και τις δαπάνες του Δήμου σ’ αυτόν τον τομέα λέγοντας: «Ξέρουμε όλοι μας πόσο τραγικά δύσκολη είναι αυτή η περίοδος της οικονομικής κρίσης και των μνημονίων που διανύουμε. Το βιώνουμε όλοι καθημερινά και σε πολλά επίπεδα. Με αυτό κατά νου θα περιμέναμε μεγαλύτερο ποσό να προϋπολογιστεί για την κοινωνική αλληλεγγύη το 2015. Ο Γ. Φωστηρόπουλος που είναι υπεύθυνος σ αυτόν τον τομέα, πολλές είναι οι φορές που έχει πει πόσο δύσκολα τα φέρνουν βόλτα στο κοινωνικό συσσίτιο του Δήμου, γιατί δυστυχώς αυξάνει όσο περνάει ο καιρός ο κόσμος που ζητά να ενταχθεί και στο κοινωνικό παντοπωλείο και στα συσσίτια. Αυτή τη διαρκή αύξηση την έχουμε λάβει υπ όψιν μας; Μας αρκούν τα 113.000 ευρώ που ήταν το 2014, τα 140.000 για το 2015; Όταν η Περιφέρεια από το 1.958.000 ευρώ που ήταν το 14 το αύξησε στα 13.283.000 και προωθεί δράσεις όπως Στέγασης και Επανένταξης Αστέγων, Δράσεις για Εξαρτήσεις και προαγωγή Ψυχοκοινωνικής Υγείας, Επανασύνδεση παροχής ηλεκτρικού ρεύματος και νερού σε περιπτώσεις που έχουν διακοπεί λόγω ένδειας κλπ» συνέχισε η Δημοτική Σύμβουλος της ΡΑΚ.
Σε άλλο σημείο της τοποθέτησης της η κ Σύριγγα αναφέρθηκε στη λογική των δωρεών: «Ξέρω πως αρκετός κόσμος κάνει δωρεές για τα κοινωνικά συσσίτια του Δήμου, όπως επίσης ξέρω πως κινητοποιείται ο ίδιος ο Δήμαρχος προσωπικά γι’ αυτό και δεν μπορώ να πω, το κάνει μ επιτυχία. Όμως δεν μπορεί να στηριζόμαστε στις δωρεές. Αυτές σήμερα μπορεί να υπάρχουν – αύριο ίσως όχι. Εμείς οφείλουμε σαν πλεονασματικός Δήμος να σταθούμε ακόμα πιο κοντά στις ευαίσθητες οικονομικά κοινωνικές ομάδες. Κάποτε Δήμαρχε με πρόταση της Πρωτοβουλίας Αλληλεγγύης πολιτών Παλαιού Φαλήρου, είχαμε καλή συνεργασία με τον Δήμο για τους άστεγους. Τους είχατε βάλει στον κάτω όροφο του στρογγυλού κτιρίου του Φλοίσβου, μέχρι την άνοιξη. Με άστεγους που κατά καιρούς βλέπουμε όπως για παράδειγμα μέσα στο εμπορικό κέντρο του Φαλήρου στη στοά, στο Φλοίσβο ή πίσω απ την Αγ. Κυριακή τι σκέφτεστε να κάνετε;» ρώτησε η εκπρόσωπος της ΡΑΚ για να καταλήξει λέγοντας: «Αν είναι απαραίτητο να ξαναφτιαχτούν τα πεζοδρόμια – καλώς. Όμως, μήπως θα έπρεπε να λάβουμε υπ όψιν μας, την αναγκαιότητα να επιδιορθωθούν με τέτοιες προϋποθέσεις, ώστε να μπορούν να κινηθούν άτομα με ειδικές ανάγκες. Πραγματικά αν ρωτήσετε άτομα με κινητικά προβλήματα, θα σας πουν πως τους είναι πολύ δύσκολο μ ένα καροτσάκι να διασχίσουν δρόμους».
Ο κ. Μαυρομάτης από την παράταξη της ΡΑΚ έβαλε φρένο στην ψήφιση του προϋπολογισμού του ΠΟΑΚΕ, καθότι δεν είχε περάσει πρώτα από το ΔΣ του Νομικού Προσώπου. Στο ίδιο μήκος κύματος και οι κύριοι Τριάντος και Πιτούλης απαίτησαν να δουν πρώτα τον προϋπολογισμό και αρνήθηκαν να προχωρήσουν σε ψηφοφορία. Ο κ. Πιτούλης μάλιστα, αντέδρασε έντονα, λέγοντας πως: «είναι ντροπή και εντελώς αντιδημοκρατικό το γεγονός ότι χωρίς σωστή και ενδελεχή έλεγχο ζητάτε να ψηφιστεί κάτι τόσο σημαντικό». Την παράλειψη του αποδέχτηκε ο δήμαρχος που συναίνεσε στην αναβολή της ψήφισης και δεν πραγματοποιήθηκε σχετική κουβέντα.

Από την πλευρά της και η εκπρόσωπος του ΚΚΕ, κα Α. Λαζαρίδου καυτηρίασε την επιλογή της Δημοτικής Αρχής να μη δώσει το λόγο στους πολίτες, ενώ προχώρησε σε συνολική αποδόμηση τόσο των κατευθύνσεων που μπαίνουν κεντρικά πολιτικά από την κυβέρνηση, όσο κι από την παράταξη Χατζηδάκη.


"Συζητούμε απόψε ένα προϋπολογισμό που γνωρίζουμε ότι έγινε με τη σημαντική συμβολή των εργαζομένων στις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου μας. Στην ουσία του όμως, είναι εναρμονισμένος με την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης και τις κατευθύνσεις της ΕΕ, αποτελεί δε συνέχεια των προϋπολογισμών που έχουν κατατεθεί αλλά και εκτελεστεί τα προηγούμενα χρόνια από τη σημερινή δημοτική αρχή.

Μπορεί να άλλαξαν κάποια νούμερα, όμως η γενική γραμμή παρέμεινε η ίδια, αφού η υλοποίησή του συμβάλλει στην διατήρηση ή και αύξηση της άμεσης και έμμεσης φορολόγησης του λαού, με περικοπές στην παιδεία, στην υγεία, στην πρόνοια. Είναι γνωστό, όσο κι αν κάποιοι θέλουν να το κρύψουν, ότι σταδιακά μεθοδεύεται η απαλλαγή του κράτους από την χρηματοδότηση της τοπικής διοίκησης και η επιβάρυνση του λαού.

Αποδεικνύεται πλέον κάθε χρονιά, όλο και πιο ξεκάθαρα ο αντιλαϊκός χαρακτήρας του «Καλλικράτη», ότι δηλαδή οι Δήμοι και οι Περιφέρειες έχουν μετατραπεί σε όχημα για να εφαρμοστούν αντιλαϊκές πολιτικές για την εξασφάλιση των κερδών των μονοπωλίων. Η έννοια της «αυτοτελούς» τοπικής διοίκησης που ψευδώς καλλιεργούν δυνάμεις όπως η ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ και άλλοι, έχει αναιρεθεί πλήρως.

Όσο κι αν γίνεται προσπάθεια να φανεί ο προϋπολογισμός της δημοτικής αρχής ως καλύτερος από άλλους δήμους, δεν μπορεί να κρυφτεί το γεγονός ότι λειτουργεί στην ουσία του ως ταξικό εργαλείο της γενικότερης φοροεπιδρομής της κυβέρνησης, αφού αποδέχεται τη μείωση των εσόδων πάνω από 8% λόγω της μείωσης της κρατικής χρηματοδότησης, ενώ την ίδια στιγμή προϋπολογίζονται αυξημένα κατά 1.000.000 ευρώ τα ανταποδοτικά τέλη σε σχέση με το 2013. Η συνεχιζόμενη επιβολή τροφείων στους βρεφονηπιακούς σταθμούς και η ανταποδοτική λειτουργία των δομών άθλησης δεν μπορεί να μας βρει σύμφωνους, όταν μάλιστα καταγράφονται 8,5 εκ. ευρώ ως αποθεματικό.

Το τεχνικό πρόγραμμα είναι πλήρως εναρμονισμένο με τις κατευθύνσεις του Κρατικού Προϋπολογισμού, ο οποίος προβλέπει περιορισμένα κονδύλια, με αποτέλεσμα με το πέρασμα του χρόνου να δυσκολεύουν οι προοπτικές για έργα και παρεμβάσεις που έχουν ανάγκη τα λαϊκά στρώματα. Για τη Λαϊκή Συσπείρωση σε πρώτη προτεραιότητα βρίσκονται η αντιπλημμυρική προστασία και διαχείριση ομβρίων όπως και η αντισεισμική θωράκιση.

Συγκεκριμένα, στο Τεχνικό Πρόγραμμα προβλέπεται το ποσό των €124.000 για την αποχέτευση ομβρίων. Κατά τη γνώμη μας, για να μπορούμε να θεωρήσουμε ότι αυτό το ποσό καλύπτει τις ανάγκες του δήμου μας σε περίπτωση εξαιρετικά έντονων βροχοπτώσεων, θα πρέπει να προκύπτει από ολοκληρωμένη μελέτη που θα κινείται όχι μόνο στα εδαφικά όρια του δήμου μας αλλά στο πλαίσιο ολοκληρωμένου σχεδίου που αφορά το υδατικό διαμέρισμα και τη λεκάνη απορροής όπου βρίσκεται ο δήμος μας και με τον απαιτούμενο σεβασμό στο περιβάλλον.

Αντίστοιχα, προβλέπονται συγκεκριμένα ποσά για συντηρήσεις δημοτικών και σχολικών κτιρίων, δεν φαίνεται όμως να υπάρχει πρόβλεψη για έλεγχο και επισκευές που να αφορούν την αντισεισμική προστασία, σε παιδικούς σταθμούς, σχολεία, πολιτιστικά κέντρα και άλλα κτίρια της δικαιοδοσίας του δήμου μας. Τα όποια αναπτυξιακά προγράμματα-έργα ιεραρχούνται στις ανάγκες της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου, βάζοντας στο περιθώριο της λαϊκές ανάγκες σε υπηρεσίες, υποδομές και έργα που ανακουφίζουν και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής του λαού.

Ελλειπής είναι κατά την άποψή μας και η χρηματοδότηση για τα σχολικά κτίρια. Τα 453.000 ευρώ και ο τρόπος που αυτά κατανέμονται θα επιδεινώσουν σημαντικά την λειτουργική κατάσταση των σχολείων, ενδεχόμενα και την στατική επάρκεια σε ορισμένες περιπτώσεις των κτιρίων, καθώς η ανεπαρκής συντήρηση των προηγούμενων χρόνων απαιτεί δαπανηρότερες παρεμβάσεις αποκατάστασης. Παράλληλα, το ποσό των σχεδόν 295.000 από τους ΚΑΠ για τις σχολικές επιτροπές φαίνεται ανεπαρκές για την κάλυψη των πραγματικών λειτουργικών αναγκών των σχολείων. Με αντίστοιχα ποσά στα προηγούμενα έτη ζητήθηκε η γενναία συνδρομή των γονέων, τόσο με οικονομική ενίσχυση των σχολείων όσο και με εθελοντική εργασία για να μπορέσουν τα σχολεία να λειτουργήσουν στοιχειωδώς.

Η παραπέρα συρρίκνωση του προσωπικού στο Δήμο, παράλληλα με την εντατικοποίηση της εργασίας, την κατάργηση της μόνιμης και σταθερής δουλειάς, την πρόσληψη «προσωρινών» εργαζόμενων μέσα από διάφορα προγράμματα, δεν έχει αντίκτυπο μόνο στους εργαζόμενους του δήμου, αλλά και στην υπολειτουργία των υπαρχουσών κοινωνικών δομών πρόνοιας, που δεν υποκαθίσταται βέβαια με τα διάφορα δίκτυα, τις ΜΚΟ και την εθελοντική εργασία.

Για τη Λαϊκή Συσπείρωση η αντιπαράθεση αφορά τον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης, κάτι που αντανακλάται όχι μόνο στην κατάθεση του προϋπολογισμού, αλλά και στις τοποθετήσεις των άλλων παρατάξεων. Η ελληνική και ευρωπαϊκή πείρα δείχνει ότι τέτοιοι προϋπολογισμοί έχουν δοκιμαστεί σε όλες της χώρες της ΕΕ και όχι μόνο, αφήνοντας πίσω τους περικοπές πόρων που προέρχονται από το κράτος, συρρίκνωση κοινωνικών δομών, ταυτόχρονα με την ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών και έργων, ανατροπή εργασιακών σχέσεων, απολύσεις προσωπικού.

Για μας ο δρόμος της ανάπτυξης που εξυπηρετεί τα λαϊκά συμφέροντα θεμελιώνεται στην εργατική λαϊκή εξουσία, στην κοινωνική ιδιοκτησία των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, στον εργατικό-λαϊκό έλεγχο, στον κεντρικό περιφερειακό σχεδιασμό που έχει κριτήριο την ικανοποίηση των διευρυμένων λαϊκών αναγκών.

Γνωρίζουμε ότι με το σημερινό συσχετισμό που είναι αρνητικός για το λαό αυτά ακούγονται στους περισσότερους από σας ανεδαφικά και ανεφάρμοστα.

Ωστόσο, δρόμος για πραγματικές, ριζικές αλλαγές μπορεί να ανοίξει αν ο λαός και εδώ στο Φάληρο διεκδικήσει μέτρα ανακούφισης των εργατικών οικογενειών, αν παλέψει για πλήρη κρατική χρηματοδότηση που να καλύψει το σύνολο των αναγκών Περιφερειών και Δήμων.

• Δραστική μείωση των δημοτικών και ανταποδοτικών τελών για όλες τις λαϊκές οικογένειες και τους (ΕΒΕ) μικρούς ελεύθερους επαγγελματίες, βιοτέχνες, εμπόρους. Το γεγονός ότι διατηρούνται σταθερά τα ανταποδοτικά τέλη από το 2009, δεν σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι, οι μικροεπαγγελματίες που αγκομαχάνε να κρατήσουν ανοιχτά τα καταστήματά τους, έχουν τη δυνατότητα να ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους. Αποτελεί πάγιο αίτημά μας να αυξηθούν τα ανταποδοτικά τέλη στις μεγάλες επιχειρήσεις και στις τράπεζες. 

• Απαλλαγή των άνεργων από κάθε τέλος, δωρεάν πρόσβαση σε όλες τις δομές του δήμου.

• Μονιμοποίηση όλων των εργαζόμενων, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Πρόσληψη προσωπικού με πλήρη δικαιώματα, σε όλες τις κοινωνικές δομές του δήμου, ώστε να εξασφαλίζονται οι καλύτερες δυνατές υπηρεσίες για τις λαϊκές οικογένειες. Είμαστε ενάντιοι με τις αξιολογήσεις που έχουν μεσοπρόθεσμα ξεκάθαρο στόχο τις απολύσεις.

• Χρηματοδότηση όλων των δομών από τον κρατικό προϋπολογισμό και καμιά παραχώρηση στους ιδιώτες.

• Κατάργηση των τροφείων στους παιδικούς σταθμούς, να γίνονται δεκτά όλα τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

• Αύξηση των κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές τα οποία είναι ψίχουλα που δεν φτάνουν για να καλυφθούν ούτε τα απολύτως απαραίτητα.

• Πλαισίωση όλων των δομών Υγείας - Πρόνοιας οι οποίες υπολειτουργούν και δεν καλύπτουν ούτε τις στοιχειώδεις ανάγκες ενώ παράλληλα αποκλείουν μεγάλο αριθμό ατόμων με τα αυστηρά κριτήρια που υπάρχουν για ένταξη σε αυτές τις υπηρεσίες. Θέσεις εργασίας και για ΑμΕΑ.

• Νομοθετική κατοχύρωση της Κυριακής αργίας - να αποκλεισθούν οι «Λευκές Νύχτες» που οδηγούν στην καταστρατήγηση του ωραρίου και στο κλείσιμο των μικρών καταστημάτων.

• Καμιά παραχώρηση της παραλίας στους ιδιώτες, η πρόσβαση να είναι δωρεάν για όλο το λαό.

Κατά συνέπεια, ζητάμε την δυναμική διεκδίκηση κρατικών πόρων από το δήμο και τη διάθεση των πόρων αυτών προς την κατεύθυνση της κάλυψης των λαϊκών αναγκών" ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Λαζαρίδου.


Τέλος, ο αντιδήμαρχος Παιδείας κ. Αλέξανδρος Κορόμηλος μίλησε για το όραμα της παιδείας μέσα από τον προϋπολογισμό με βελτίωση των σχολικών υποδομών και κάλυψη των βασικών αναγκών των σχολείων. «Στοχεύουμε σ’ ένα πιο ανθρώπινο και δημιουργικό σχολείο. Τα κονδύλια, που δίνονται στα σχολεία για έργα συντήρησης και επισκευής για το 2015 είναι αυξημένα και μεγαλύτερα από κάθε προηγούμενο προϋπολογισμό του δήμου για το σκοπό αυτό. Επίσης, θα δοθούν και χρήματα στις σχολικές επιτροπές στην 1η αναμόρφωση του προϋπολογισμού ως προαιρετική επιχορήγηση αφού καταγραφούν και κοστολογηθούν οι λειτουργικές ανάγκες των σχολείων όπως και οι ανάγκες για εξοπλισμό και εποπτικά μέσα» κατέληξε στην ομιλία του ο κ. Κορόμηλος καλώντας όλες τις παρατάξεις και τους ενδιαφερόμενους φορείς σε κοινό αγώνα συνεργασίας και συλλογικής δουλειάς για το καλό των παιδιών μας.

Πάντως, δεν παραβρέθηκε στη διαδικασία ο οικονομολόγος δημοτικός σύμβουλος της παράταξης Χατζηδάκη κ. Δημήτρης Καρκατσέλης. Σύμφωνα με έγκυρες δημοσιογραφικές πληροφορίες ο λόγος έγκειται στο γεγονός ότι διαφωνούσε με το οικονομικό σκέλος του προϋπολογισμού. Έτσι, για να μην βρεθεί σε δύσκολη θέση να τον καταψηφίσει προτίμησε να είναι απών. Είδομεν… Επίσης, απουσίαζαν η ηθοποιός Εβελίνα Παπούλια, η Μιλαΐτη, ο επικεφαλής της Ελληνικής Αυγής Κ.Σωτήρης Μεταξάς καθώς και ο επικεφαλής του ΚΚΕ Νίκος Παπαγεωργίου.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου