ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΓΡΑΦΟ – ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΡΑΤΑΜΕ ΕΜΕΙΣ ΤΟ ΣΤΥΛΟ ...

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΓΡΑΦΟ – ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΡΑΤΑΜΕ ΕΜΕΙΣ ΤΟ ΣΤΥΛΟ ...

Τετάρτη, 28 Μαρτίου 2018

ΣΤΑΧΥ-ΚΛΙΜΑ-ΡΟΔΟ ΤΑ ΤΡΙΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΤΟΥ ΟΡΦΙΣΜΟΥ


Ο ΄Ηλιος στα Αρχαία Μυστήρια θεωρείται απεσταλμένος του Μακροκόσμου. Είναι ο "Πρωθυπουργός" της Φύσεως, αποτελεί τον Επόπτη του ανθρώπινου κόσμου. Με το φως της ημερήσιας τροχιάς του παρουσιάζει στους θνητούς το πεδίο της δραστηριότητάς του, παράλληλα εικονίζει η τροχιά του την ανακύκληση των ψυχών. Η ύψωσή του στον ορίζοντα, αλληγορεί την ανθρώπινη ζωϊκή ορμή των ψυχών και η δύση του τον γυρισμό της μητέρας του ΄Αδη, της Περσεφόνης, απ΄ όπου θα επέλθει εκ νέου η Επαναγέννηση...
Απεικονίζεται σε συμβολικό επίπεδο από το Ρόδο, το οποίο αναδύεται, ανοίγει τα φύλλα του και διαχέει το εύοσμο άρωμά του στην πλάση. Γι΄ αυτό και ο ρόδακας απετέλεσε βασικό μυστηριακό σύμβολο στα Ελευσίνια Μυστήρια, όπως προγενέστερα άλλωστε υπήρξε εμβληματικό σύμβολο των Ορφικών και των Πυθαγορείων μυστών με την ίδια ακριβώς, ηλιακή, σημασία...
Επ΄ ευκαιρία, αξίζει να διαβάσουμε μετά προσοχής τον "Διθύραμβο του Ρόδου" του ΄Αγγελου Σικελιανού, εμπεριέχει περιγραφές και νοήματα που θα μας εξοικειώσουν με το πανέμορφο αυτό και έμφορτο σημασίας σύμβολο...
Διόλου τυχαία ο μυημένος Ουμπέρτο Έκο, έγραψε ολόκληρο μυθιστόρημα που το ονόμασε "Το ΄Ονομα του Ρόδου", έμφορτο νοημάτων και μυσταγωγικών αληθειών, ο μουσουργός Ριχάρδος Στράους συνέθεσε το μελλόδραμα "Ο Ιππότης των Ρόδων", ενώ ο Απουλήϊος στις "Μεταμορφώσεις" του, θέλει το μεταμορφωτικό/μεταστοιχειωτικό έργο να συντελείται, όταν ο όνος μασήσει μερικά τριαντάφυλλα...

Ο συμβολισμός του Εκατόφυλλου Ρόδου ο οποίος παρουσιάζεται από τον Δαδούχο μύστη Ορφέα, αποτελεί την απεικόνιση της τέλειας συνθέσεως. Η διάταξη των φύλλων του Ρόδου, συμβολίζει τα σκαλοπάτια της αναβάσεως του αναζητητή, προς την κατεύθυνση της ευρέσεως του φωτός. Για την αναγέννηση του Εαυτού του υπό το μυσταγωγικό φως των Ελληνικών Παραδόσεων, αναδύεται από τα κατώτερα στρώματα της ύλης, όπως το κλίμα, ο Διόνυσος ο Ζαγρεύς, ο οποίος σταδιακά καθίσταται Ελευθερέας, ο αγνός ελευθερωτής των ψυχών. Και όπως το κρασί μεθά και ανυψώνει την ανθρώπινη ψυχή από τα υλικά δεσμά σε υψηλότερα δώματα, έτσι και η Περσεφόνη και η Δήμητρα με το Στάχυ, διδάσκουν την καλλιέργεια της γης, για την συντήρηση του ανθρώπινου είδους, την εξημέρωσή του και την αποβολή των ωμοφαγικών σαρκοφαγικών συνηθειών που βαραίνουν την ψυχή, το σώμα και συσκοτίζουν το πνεύμα... Γι΄ αυτό και το Στάχυ αποτελούσε ένα από τα δεικνύμενα, η επίδειξη του οποίου από τον Ιεροφάντη, σήμαινε και την ολοκλήρωση της μυητικής διαδικασίας για την εμπέδωση του σταδίου της Εποπτείας...

Στάχυ-Κλίμα-Ρόδο, τα τρία υποστατικά σύμβολα του Ορφισμού, τρία σημαίνοντα σύμβολα εκ του φυσικού βασιλείου προερχόμενα, τα οποία οροσημαίνουν την μυστηριακή πορεία του αναζητητή, στον χώρο και στον χρόνο...
Ουκ ολίγοι, στο πλαίσιο της ατέρμονης και χαώδους, συχνά, αναζητήσεως, ψάχνουν το μυητικό φως σε αλλότριες παραδόσεις. ΄Ομως η πηγή του ευρίσκεται στην Αρχαία Ελλάδα και μόνον σε αυτή, εκ της οποίας απορρέουν όλες οι μυσταγωγικές παραδόσεις οι οποίες είναι συνυφασμένες με την μυθολογική μας παράδοση και οι οποίες προσιδιάζουν στο βιοψυχικό υπόβαθρο και στις καταβολές του ΄Ελληνος Ανθρώπου αφού γεννήθηκαν από τους προγόνους του γι΄ αυτόν και απηχούν τις μεταφυσικές αντιλήψεις που διέπουν την Ελληνικότητα...
Ο,τιδήποτε έτερο, είναι ασύμβατο προς την Ελληνική Ψυχή και παρεμποδίζει την ομαλή εξέλιξη στην μυσταγωγική κλίμακα της ανατάσεως προς τους ανωτέρους κόσμους, επιφέροντας δυσαρμονία και σύγχυση...

1 σχόλιο:

  1. το ανωτέρω κείμενο προέρχεται από το μπλογκ ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΑΔΥΤΟΝ (ellinikonadyton.blogspot.com). Για δεοντολογικούς λόγους παρακαλείσθε να παραθέτετε την πηγη

    ΑπάντησηΔιαγραφή